دکتر فرهاد دلیر | بیماری کیست مویی چیست؟
کیست مویی, سینوس پیلونیدال , بیماری کیست مویی, Pilonidal hair cyst

کیست مویی

بیماری کیست مویی چیست؟

از بیماری های شایع ستون فقرات انسان میتوان به  کیست مویی یا سینوس کیست مویی اشاره کرد.

کیست مویی در واقع یک نوع بیماری ژنتیکی است که در آن موهای ناحیه دنبالچه افراد یا همان انتهای ستون فقرات به جای این که رشدی به سمت پوست داشته باشند برعکس رشد کرده و به سمت بافت های زیرین پوست رشد می کنند این عمل باعث ایجاد التهاب و عفونت زیر پوست میشود و در نهایت باعث تبدیل حفره های در بدن میشود که دور این حفره ها با توده و کیست گرفته می شود و به مرور زمان ترشحاتی در این حفره ها جمع میشود که باعث ایجاد درد زیادی همراه با ترشحات چرکی می شود و معمولا برای تخلیه شدن این ترشحات سوراخی بر روی محل ورم کرده ایجاد شده و چرک تخلیه می شود.

بیماری کیست مویی با نام سینوس پیلونیدال نیز شناخته می شود و برای درمان کامل و قطعی آن از جراحی استفاده می کنند که روش های مختلفی دارد از انواع روش های جراحی کیست مویی، می توان به جراحی به روش باز و جراحی به روش بسته اشاره کرد.

درمان کیست مویی در ارومیه, بیماری کیست مویی , جراحی کیست مویی, جراحی کیست مویی دکتر فرهاد دلیر,